onsdag 11 november 2009

Vad är RÄTT o FEL?

Jag har alltid tänkt på varför människor har så många olika åsikter om allt, specillet när det gäller förhållanden. Vem är det egentligen som bestämmer ? Har verkligen ålder någon betydelse? det upplevelsen jag har fått av en stor ålders skilland (ca.10-16 år) är att funkar hur bra som helst. De som krockar är att man har olika erfarenheter och varit med i livet en längre tid. Olika åsikter men det har ju vilken människa som helst! Folk om kring mig lever i förnekelse som om dom tror att man är perfekt men det stämmer inte alls. Jag har alltid gillat killar som är betydligt mycke äldre en vad jag är . Varför tycker människor att det är äckligt men ålders skilland när man är förälskade?

1 kommentar:

  1. Nu ska inte jag verka vuxen och näsvis, men kan ändå ge lite enkla råd i ämnet... Det fungerar rätt bra, i alla fall till en början att vara i skilda åldrar. Nu pratar vi alltså 10-15 års skillnad, men sen, efter en lite längre tid så börjar man successivt ställa högra krav på förhållandet och varandra, man utvecklas och inte helt ovanligt vill man lite olika saker. Man växer på så vis ofrivilligt ifrån varandra vilket till slut OFTA resulterar i separation. Men sen finns det ju självklart undantag... ;)

    SvaraRadera